Första inlägget 2016

Första gången jag kände att jag hade någon form av kunskap om hur man skriver texter var då jag skrev en essä, som en del av intredesprovet till pedagogiska fakulteten. Efter det har jag skrivit många former av texter. Men sedan har det blivit mindre av det på sista tiden. Därför överväger jag att börja skriva mer för att öva upp mitt skrivande igen. Och varför inte göra det i bloggform. Kanske jag till och med skulle lära mig att skriva lite varje varje dag.

Huvudsakligen har ju mina blogginlägg innehållit fotografier eftersom fotografering är en så stor del av min vardag. Det kommer de säkert ha i framtiden också, men nu skall jag försöka lägga mer tyngd på det skrivna ordet. 

Så även i fortsättningen lär denna blogg vara en allt-i-allo-blogg med mycket bilder och förhoppningsvis mer tankar och idéer jag har. Kanske jag till och med lyckas göra någon upprörd. Det är ju ändå 2016. Vilket det inte var då jag gjorde mitt intredesprov till pedagogiska fakulteten i Vasa. Då var det 2003 och då hade jag väldigt lite aning om samhällets orättvisor och det ända jag ville var att njuta av livet och hjälpa de som behövde min hjälp. Så inte mycket har ändrat. Förutom att jag är aningen mera upprörd, för det är ju ändå 2016.
självporträtt. 30sec. iso 100. f,22 

0 kommentarer:

Skicka en kommentar