Springa igång dagen

Idag sprang jag igång dagen. Det var riktigt skönt. Tänk att man inte gör det oftare?! Jag skall snart köra igång med dagens sitt down, alltså graduarbete. Men före det blir det lite #tadetpåallvar - mobbningskampanj.
Jag bestämde mig för att dela med av mina erfarenheter om mobbning. Jag tycker att det är viktigt att de som är mobbade skall veta att man kan prata om mobbning. Man skall ju inte behöva skämmas! Det är mobbaren som skall skämmas! Jag vill ändå understryka att man i ett mobbningsfall också bör hjälpa mobbaren, inte bara den mobbade. Mobbaren har ofta bakomliggande orsaker till mobbningen som kan behöva behandlas. Som lärare är det min uppgift att ta mobbning på allvar och det gör jag. Ingen skall behöva gå igenom tunga saker ensam eller ouppmärksammat!


0 kommentarer:

Skicka en kommentar