#oscarstobak Dag 1-2

Fröna och den rena myllan
Nu har jag fått igång testrundan för min tobaksodling. Det riktiga odlandet kör jag i mars. Då borde det vara tillräckligt ljust och tillräckligt kort tid tills jag kan plantera mina växter utomhus. Tobaken fick jag som sagt från en vän i Veikars.

Jag började med att köpa lite svartmylla och fyllde två askar med den. Sen strödde jag fröna i askarna och tryckte försiktigt på med fingrarna så fröna skulle röra myllans yta. Därefter var det dags att duschvattna allting och sätta lite plast folie över askarna. Nu får man hoppas att allt börjar gro även om ljuset är asdåligt såhär års. Därför ger jag mina frön lite extra ljus så mycket jag kan.
Hur jag skulle gå tillväga har jag hittat mest om på: http://www.tobaksfro.n.nu


Jag kom inte ihåg vad fröna var för sort, den andra torde vara Virgina tobak.

Inplastat och klart, nu är det bara att vänta.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar